"חשבונאות שיווקית", הרציונאל?

מחקרים מראים כי ללא תלות במצבו הכלכלי של המשק, הסיבה העיקרית לאי-הצלחתם של עסקים קטנים הינה אחת - היעדר יכולת שיווקית, ההצלחה תלויה ביכולת להשיג לקוחות חדשים והיכולת לשמר את הלקוחות הקיימים.
הנהלת חשבונות ככלי שיווקי מאפשר לנהל מערך של תקשורת שיווקית ממוקדת ובעלויות נמוכות מאוד.תוך שימוש במשאבים זמינים ופשוטים לתפעול.


"חשבונאות שיווקית", מה היא?

שילוב מושכל של עבודת ייעוץ מס וחשבונאות קלאסית, עם ראיה מערכתית מודרנית ומתקדמת של קריאת המפה הפיננסית לטובת ניהול השיווק, השירות והמכירות של העסק.
זהו מודול אשר נבנה על בסיס מסד הנתונים הנמצא בכרטסת הנהח"ש, העושה שימוש במידע הרב הטמון בכרטסת ה"טכנית", על מנת לסייע לבית העסק לשמר לקוחות, לגייס חדשים ולהגדיל מכירות.
בסיועו של המודול יכול כל בית עסק לקבל נתונים המאפשרים לו לנהל את מערך המכירות ללקוחותיו ולשמור על קשרי לקוחות ברמה גבוהה תוך ניצול מערכות המחשב הקיימות בהנהח"ש וזאת ללא צורך בהקמת מערכת ניהול לקוחות, גיוס כוח אדם נוסף והשקעת מגוון משאבים.


"חשבונאות שיווקית", איך זה עובד בפועל?

באופן שוטף מעביר העסק נתונים "רגילים" לצורך ביצוע הנהלת חשבונות. בהתאם לצרכי העסק, מופקים דוחות שימושיים לניהול העסק המעלים נתונים המסייעים בפעילות שיווקית של העסק.

לדוגמא:

1.ניתוח פרופיל פעילות של לקוחות קיימים - ניתוח דפוסי קנייה של לקוחות קבועים:
כלי ניהולי המאפשר לאתר את הלקוחות הקבועים והרווחיים לעסק ולחילופין להציף את אלו שהורידו תדירות פעילותם, או שאינם פעילים עוד כלל. 
לכל אחד מהמקרים יש להתייחס באופן שונה ולהתאים את הפעילות למולם. היתרון עבור בעל העסק הוא ברור- היכולת "להישאר עם אצבע על הדופק" בכל הנוגע
לשימור הלקוחות ולא "להתעורר מאוחר מדי" לאחר שהלקוח עבר לבצע רכישותיו אצל המתחרים.


2. הקמת מועדון לקוחות חשבונאי - שיווקי  הכולל בין השאר לדוגמא:

» אירועי לקוחות -  הפקת  דוחות פרטים אישיים של לקוחות המציפים מועדים חשובים (כגון- ימי הולדת, ימי נישואין, יום הולדת לעסק וכד') זאת על מנת לזכור ולהקפיד על שליחת כלי "תשומת לב" לחיזוק הקשר עימם ולטיפוחם כל העת.   
» פילוח מצבת לקוחות – יצירת דיוור ממוקד ומפולח מוצרים ושירות, לפי פרופיל קבוצות לקוחות, ומיקוד הפרסום והשיווק לאותה קבוצת על פי מאפייניה. כפועל יוצא- הגדלת רווחי העסק בצורה מושכלת.

מודול ה"חשבונאות השיווקית", מסייע לבעל העסק לנתח את הדוחות הזמינים ולייצר באמצעותם פעילות שיווקית מתאימה לשימור הלקוח, הגדלת ערך הלקוח, גיוס חדשים, קידום פעילות העסק והובלת השוק בו הוא פועל.

הקמת המודלים מתבצעת לאחר ניתוח מדויק של צרכי העסק בשיתוף עם בעל העסק תוך מציאת בידול העסק ואפיון לקוחותיו.